Erasmus+ projekta “Medijpratība: mācāmies domāt kritiski” mobilitātē Horvātijā, Zagrebā, no 11.02.2024. līdz 17.02.2024. no mūsu skolas piedalījās trīs skolotāji – Sanita Mežiniece, Madara Kaužēna un Arvo Karelsons – un seši skolēni – Annija Bramane, Karlīna Bunkše, Jēkabs Ozols, Kārlis Ozols, Linards Gusts Gagainis un Gabriels Bojarunecs. Pirms mobilitātes jaunieši sagatavojās debatēm par tēmu “Vai internetā pastāv privātums”, par kuru veiksmīgi diskutēja ar citu valstu skolēniem. Madara Kaužēna vadīja projekta dalībniekiem atklāto stundu “Cik viegli ir izveidot viltus ziņas, izmantojot mākslīgo intelektu (MI)?”, lai demonstrētu jauniešiem, cik viegli top viltus ziņas, MI ģenerēti attēli. Skolēni uzlaboja savas komunikācijas, prezentēšanas un svešvalodu lietošanas prasmes, kā arī iepazina tuvāk horvātu kultūru un tradīcijas, dzīvojot viesu ģimenēs. Visi projekta dalībnieki piedalījās mācību ekskursijās uz Horvātu Nacionālo televīziju un Nacionālo bibliotēku, apmeklēja Nikola Teslas tehnoloģiju muzeju, kā arī noklausījās universitātē lekciju par MI nozīmes pieaugumu mūsdienu sabiedrībā. Lai gan mobilitātes temats bija par mākslīgo intelektu, tā ietekmi un prasmi ar to atbilstīgi rīkoties, skolēni papildināja savas zināšanas arī par šīs valsts vēsturi. Plašu rezonansi guva Horvātijas galvaspilsēta Zagreba, kur skolēniem bija iespēja baudīt vietējo kafiju, bulciņas un izjust Horvātijas pavasarīgo sauli, kas pastiprināja vēlmi ātrāk sagaidīt arī silto pavasari Latvijā. Mobilitātes dalībnieki pozitīvi novērtēja iespēju piedalīties Erasmus+ projektā, iegūt jaunas zināšanas par MI, kā arī izveidot un stiprināt draudzīgas, ilgtspējīgas attiecības ar projekta partneriem, turklāt uzlabot arī savstarpējās attiecības.
12. klases skolniece Solvita Birīte