Erasmus+ projekta “Medijpratība: mācāmies domāt kritiski”

Erasmus+ projekta “Medijpratība: mācāmies domāt kritiski” noslēguma sanāksme Faro.

No Baldones vidusskolas Eiropas Savienības Erasmus+ projekta Nr. 2022-1-HR01-KA220-SCH-000089732 “Media and Information Literacy: Learning to Think Critically” (“Medijpratība: mācāmies domāt kritiski”) noslēguma īstermiņa mācību mobilitātē piedalījās divi skolas darbinieki – Sanita Mežiniece, Ginta Vintere – un pieci skolēni: Solvita Birīte, Kristiāna Roberta Krolle, Samanta Marjeta Eglīte, Kārlis Liepiņš un Karlīna Bunkše. Mobilitāte notika no 04.05.2024. līdz 11.05.2024. Pirms mobilitātes skolēni sagatavojās debatēm par tēmu “Vai mākslīgais intelekts ir drauds vai ieguvums sabiedrībai?”.

Skolēni uzlaboja savas komunikācijas, uzstāšanās un angļu valodas prasmes, kā arī, dzīvojot viesu ģimenēs, labāk iepazina portugāliešu kultūru un tradīcijas. Lielākais kultūršoks bija neskaitāmi daudz jūrasvelšu un tas, ka cilvēki, ieejot mājoklī, nevelk kurpes nost.

Visi projekta dalībnieki piedalījās mācību ekskursijās uz Ria Formosa dabas parku un Sagresas cietoksni, kā arī tikās ar Faro mēru. Vēl bija iespēja apmeklēt Algarves Inovāciju un jaunrades tehnoloģiju skolu “ETIC Algarve”, kurā skolēniem bija iespēja gūt zināšanas e-grāmatas veidošanā un to, kā darboties ar kameru un kā filmēt interviju. Kad dalībnieki apmeklēja Faro vecpilsētu, bija iespēja uzzināt par Portugāles vēsturi un dažādu piemiņas objektu nozīmi.

Projekta laikā varēja ne tikai gūt jaunas zināšanas, bet arī izbaudīt silto Portugāles laiku.

Mobilitātes dalībnieki novērtēja iespēju piedalīties Erasmus+ projektā, iegūt jaunas zināšanas par mākslīgo internetu, kā arī izveidot un stiprināt draudzīgas, ilgtspējīgas attiecības ar projekta partneriem. Portugāles projektu varētu raksturot trijos vārdos – karsts, aktīvs un vienreizējs.

12. klases skolniece Samanta Marjeta Eglīte